En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

söndag 10 november 2013

Nr 175 Lerig 314/365


Det här är ett tema som gett mig mycket huvudbry. Hela sommaren och hösten har jag spanat efter något lerigt och det enda jag hittat har varit ett par pölar som korna trampat ner i sin hage. Inga barn eller gubbar som lyckats gegga ner sig, inte ens några leriga hundar har funnits att fota. Nu är det vinter här och det är renare än på länge. Hade jag varit lite klurig hade jag förstås gjort ett reportage om keramikern Maria som hade verstad här i byn under sina semesterveckor, men inte kom jag på det då. 

Så det får bli en dypöl tillverkad av kornas klövar under en lite blötare period i början av juli. Inte så lätt att göra en intressant bild av precis men så får det bli.




7 kommentarer:

  1. Ja, nu när det närmar sig slutet på året finns bara svåra teman kvar på listan. Men det här blev ju bra!

    SvaraRadera
  2. Temat avklarat och bilden illustrerar temat bra tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Den lerpölen hade Oscar hittat på stört, men om jag hade tänkt på att plåta då.... ja det är ju en helt annan sak ;) Bra bild till Temat är det i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Lerigare än så blir det inte :) Bra lösning på temat!

    SvaraRadera
  5. Verkligen en lerig plats du har hittat. Visst är det svårt att hitta rätt bland teman ibland men nu har du avverkat detta med bravur:=)

    SvaraRadera
  6. Lerigare än så där är det väl svårt att få. Med mina skitgrisar till hundar, så fanns det gott om "lerig" att välja på till temat.
    Tack för att du alltid kommenterar mina bilder!

    SvaraRadera
  7. Jamen den här bilden passar utmärkt till temat! Nu är det svårt med de sista bilderna - tur att man får byta ut så pass många....klarar det galant även om jag skulle behöva byta ut alla, men så illa är det inte tror jag i varje fall ;-)

    SvaraRadera