En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

fredag 15 november 2013

Nr 296 Storhet 319/365




Skellefteå har inte så många stora byggnader men Stadskyrkan är ganska pampig och får räknas till de större här i stan. Skelleftebygden är känd för sin kyrklighet, ibland, och särskilt förr, nog så sträng. Numera har den, liksom så många andra kyrkor i Sverige, tappat en hel del av sin storhet.

Onsdagen bjöd på underbart vackert vinterväder, perfekt för en fotopromenad med min nya vän Monica A som jag fått kontakt med genom Fotosidan. Det är väldigt roligt och inspirerande att ha sällskap av någon som är lika intresserad som man själv av fotografering, någon att inspireras av och diskutera med. Att hon sedan bor granne med min dotter är ju inte helt fel.


6 kommentarer:

  1. Måste ju erkänna att det ser ganska skönt ut med snö och solsken. Här är det bara grått och trist.

    SvaraRadera
  2. Åh, så vackert! Får lite julkänsla! Som ett vykort :)

    SvaraRadera
  3. Kyrkan är vacker mot snön.
    Men, vad kul det är att hitta nya vänner på dom mest oväntade sätt.
    Jag har lyckats pussla ihop min dotter i Partille med en deltagare i 365 foton som också bor i Partille. Hon heter Anna http://anhbg365foton2013.blogspot.se/
    Jag känner henne inte, det var bara genom fotobloggen
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad kul! En kyrka på tema "storhet" här också. :D Jag postade nyss min, lite lustigt hur det kan bli. :)

    SvaraRadera
  5. Ja se den kyrkan har jag varit inne i!

    SvaraRadera