En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

fredag 13 december 2013

Nr 326 Tärna 347/365


Eftersom jag inte lär träffa på vare sig någon Lucia eller tärna denna dag, förutom dom som kan ses på tv, så gick jag långt tillbaka i arkiven, ända till 1979, och skannade in några foton från luciafirandet det året. Då bodde vi i Saudi hela familjen och barnen var 12, 8 och 1 år gamla. Naturligtvis skulle det vara ett luciatåg trots att vi var så långt hemifrån och alla barnen i campen, ett 15-tal, ställde upp. Yngst var vår dotter Åsa, 1 år och 3 månader men ganska medveten om att hon skulle visa upp sig i den fina klänningen som vi köpt i Khamis.

I år få hon fira Lucia hemma med sin nyfödda dotter, hon som ännu inte fått något namn och som är för liten för att delta i något luciatåg.

Nu vet jag inte om det här bildmontaget godtas som temabild så kanske måste jag lägga in en bild från en tv-tärna lite senare under dagen. För säkerhets skull.


Bild nr 326

Jag fortsätter med att hålla mig till ytterligheterna och visar en bild jag tagit på tv:n när de lokala tv-nyheterna visades. Kanske, ja till och med troligen, den äldsta tärnan denna luciadag.



6 kommentarer:

  1. "Och titta vilka fina underbyxor jag har!"

    Otroligt söt tärna! Inte undra på att det allra nyaste äpplet på släktträdet är så näpet med en sådan mor ;o)

    SvaraRadera
  2. Det var onekligen lite kontraster mellan dom två tärnorna. ;-)

    SvaraRadera
  3. :-D...båda tärnorna är väldigt fina och ändå så långt i från varandra i ålder.

    SvaraRadera
  4. Man är aldrig för ung eller för gammal för att vara tärna, det visar dina bilder. :)

    SvaraRadera
  5. Båda tärnorna är "godkända" för det avgör du själv vad som är godkänt eller inte. Såg TV-inslaget om den litet äldre lucian och blir så rörd av sådana idéer som glädjer de äldre. Ett avbrott i vardagen och litet roligt på kuppen!

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder! Och det finns en viss likhet mellan flickan på bilden nere till vänster och den främre tärnan på TV.

    SvaraRadera