En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

söndag 1 december 2013

Nr 79 Fråga 334/365


Jag bara undrar, hur länge till kommer den här boken att hålla ihop?

Äldsta barbarnet Elsa, snart 8 år, är en riktig bokslukare. Om jag förstod det hela rätt så är det här den femte Harry Potterboken hon nu läser. Jag har ingen aning om ifall alla de föregående är av samma tegelstenstjocklek men tunna är dom nog knappast. Det här exemplaret har Elsa fått låna av grannen och det ser ut som om det är ganska många som har läst den före henne. Kommer den att hålla för en läsare till, det är frågan? 






8 kommentarer:

  1. Silverteip är bra att laga med.

    SvaraRadera
  2. Härligt med böcker som läses om och om igen!

    SvaraRadera
  3. Den ser verkligen välläst ut denna tegelsten.

    SvaraRadera
  4. Den är nog tjockare än de andra....jag har läst de två första bara för att "se" varför de blev så populära. Det var långt innan filmen....

    SvaraRadera
  5. Otroligt, är ungen bara 8 år och läser så mycket redan. Det lovar gott för framtiden, för det sägs ju att ungdomar läser allt färre böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att den ungen är född med en bok i handen. :)

      Radera
  6. Ja, Harry Potter blev ju oerhört populär och det syns ju på denna boken, välläst. Själv har jag varken läst böckerna eller sett filmerna.

    SvaraRadera
  7. Bra fråga :) men, för den läsgirige kan den nog se liite värre ut innan man ger upp!

    SvaraRadera