En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 28 december 2013

Nr 86 Förmiddag 365/365


Så är jag då framme vid mitt sista temainlägg i 2013 års fotoutmaning 365 bilder. En förmiddag som är ganska typisk för denna vår otypiska vinter så här långt. Dimmigt och en temperatur som balanserar runt nollstrecket. Ena dagen snö och nästa tö. Inte så kul med halkan som då blir på vägarna.

Härmed har jag nu betat av alla teman utan att bidra med något eget tema utan bara följt den givna listan. Jag kommer inte att delta kommande år, utan tänker först och främst repetera fotokursen "Digital bildbehandling" som jag gick förra hösten. Jag har tillgång till den ännu några månader och känner att det skulle vara bra att fräscha upp kunskaperna.

Det har varit en rolig och spännande fotoutmaning med många nya fotobekanta och jag kommer att då och då se vad som händer och sker under kommande år. Min blogg kommer att finnas kvar om någon är intresserad av att följa den i fortsättningen.





13 kommentarer:

  1. Grattis! Fantastiskt att klara utmaningen utan egna teman. Ännu en fin bild från dig, kommer att sakna dig nästa år.

    SvaraRadera
  2. Grattis till att ha klarat utmaningen och det utan egna teman. Bra gjort!

    SvaraRadera
  3. Skön bild som verkligen visar på hur märklig denna vinter är. Grattis till målgången! Det har varit ett nöje att kika in nos dej och jag kommer att titta in till dej framöver också. Jag önskar dej ett gott nytt år.

    SvaraRadera
  4. Grattis! Och jag har bara 4 egna teman, mera för att jag ville publicera just de bilderna.

    Det har varit kul och inspirerande att följa dig. Fina bilder och roande/lärorika texter. Och så från norr, som ligger mig varmt om hjärtat av "viss orsak" ;-)
    Gott slut och Gott Nytt År önskas!

    SvaraRadera
  5. Grattis!! Inte dåligt att fixa 365 teman/bilder.
    Blev lite sugen på att haka på 2014 - men jag tror det blir
    för stressigt att hinna med. När man flackar och far och inte alltid har
    tillgång till Photoshop och internet så är det lite kärvt....

    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt Fotoår
    Kram :-)

    SvaraRadera
  6. Ytterligare ett fantastiskt fint foto. Tusen tack för alla kommentarer och inspirerande fotografier du publicerat här. Jag hoppas du fortsätter publicera bilder och inlägg på din blogg, så att jag kan fortsätta följa dig. Grattis till målgång och ha ett fint 2014!

    SvaraRadera
  7. En vacker avslutningsbild. Minimalistisk. Jag gillar den verkligen - den lämnar mycket till min fantasi!
    Grattis till målgång och tack för ett år med många fina bilder och sköna kommentarer! Jag fortsätter att komma hit för att se om det händer något ;)
    Gott Slut och Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  8. Vilket fantastiskt jobb du gjort en prestation som imponerar.
    Fin bild på de vita rena landskapet i dimma.
    Tackar för nyårshälsningen och önskar dig och de dina ett riktigt Gott Nytt År.
    Ser fram emot nästa fotorunda med dig.
    Monica

    SvaraRadera
  9. Stort Grattis till dina 365 teman. Tack för alla fina bilder du levererat under året. Tråkigt att du inte hakar på 2014 men man kan ju inte göra allt. Jag får väl kika in här nu och då i alla fall. Gott slut och Gott nytt år.

    SvaraRadera
  10. Du är ju otrolig. Att varje dag prestera så bra - verkligen beundransvärt. Gott nytt 2014!

    SvaraRadera
  11. WOW, grattis till att ha lyckats med alla orden på listan!!!

    SvaraRadera
  12. Vilken vacker bild. Enkel och stilren. Grattis till genomförd utmaning. Själv stannade jag på drygt 300 bilder. Lite trist men utmaningen medförde i alla fall att jag fotograferade otroligt mycket mer än jag skulle gjort annars. Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  13. Glömde säga tack för alla dina fina kommentarer under året. Alltid roliga och tänkvärt skrivna. Ha det så gott!

    SvaraRadera