En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

söndag 23 februari 2014

Tillbakablickar

Något Ps är ännu inte i sikte så det blir till att lägga in bilder från förr. Bilden på logen i Norrlångträsk togs för exakt ett år sedan och man kan konstatera att vi har mindre med snö detta år även om vädrets makter gjort sitt bästa den senaste tiden för att göra snötäcket tjockare. Vintern har också varit förhållandevis mild med undantag av ett par veckor i januari. I dag försökte solen kika fram bakom en disig himmel och genast blir det så mycket ljusare både utomhus och i sinnet.
Letar jag i arkivet två år tillbaka hittar jag denna bild tagen den 23 februari, en bild som jag tog till fotokursen jag då gick. Av snömängden på friggebodstaket kan man se att det var ganska gott om den vita varan.


Nu är jag tre år tillbaka och det blir bara värre och värre så det är väl bäst att göra som dom gjort i Sotji i dag - avsluta det hela och se fram emot nya tider.


2 kommentarer:

  1. Vi fick ju lite snö i helgen men det har ju snart tinat bort, nu är det ju bara is igen.
    Å den där solen vill ju knappt visa sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst känns det ibland som bortkastat arbete när man ena dagen skottar snö och nästa dag så tinar det mesta bort av sig själv. Dessutom gäller det att hålla sig borta från alla takras. Det är inte roligt här på vägarna just nu med all modd. Hoppas att plogbilen kommer i kväll så att det går att ta sig till Byske och vattengympan i morgon!

      Radera