En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 8 mars 2014

Fotogenomgång


Dagen har övervägande varit solig, en dag som skiljer sig från hur de flesta dagar denna vinter har varit. Det blåste i hårdaste laget för att det skulle vara riktigt angenämt att vara ute men skyndade man sig in i skogen så var det lugnare. För att inte råka illa ut gjorde man bäst i att ha broddar under skorna eller, som jag, se till att hålla i sparkhandtaget hela tiden. Svinhalt skulle jag kalla det. Plusgrader som tinade snön och vind som kylde ner vattnet till is, blankis. 


Jag fortsätter att gå igenom alla bilder som legat lagrade i kamerorna under tiden jag varit utan dator och bilderna i dag är från februari. Det är lätt att tro att landskapet här till största delen går i vitt, svart och grått, med undantag av husfärgerna, men letar man så finns det färger att hitta i det vita. 




2 kommentarer:

  1. Ja det var skönt att få se solen den finns ju där nån stans i alla fall, men vad det tog i i vindarna.
    Jag satt mig å lapade in lite D-vitamin. Sparken är ett måste den här vintern .

    SvaraRadera
  2. Så vintrigt och fint. Snygg spegling som bryter av allt det vita. Sista bilden är mycket festlig.
    M

    SvaraRadera