En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 17 mars 2014

Skarsnö


Jag trodde faktiskt inte att det skulle hinna bli några av dessa härliga dagar när man kan ta sparken och färdas fram precis var som helst på lägdorna eller i skogen, men efter ett par dagar med minusgrader blev det riktigt bra skare. Så pass hård att det blev nästan svårt att styra sparken dit man ville för med skidor på medarna blir det lätt att man glider sidledes i halkan.

 Att solen har lyst mest hela dagen kändes ju inte heller helt fel och en clementinpaus är inte heller så dumt att ta en sån här dag när vindarna är, om inte helt stilla så i alla fall rätt svaga, jämfört med hur det var förra veckan.

I morgon är det vattengympa på schemat, inte dumt det heller. Hoppas att jag får sällskap så att vi kan gå och fika på Broselsgården efteråt. Ensam är det liksom inte så kul att sätta sig där utan då blir först lite inköp på Ica och sen raka vägen hem.

Jag får bara inte glömma att ordna lite kontanter när jag är där, så att jag kan köpa den där balen med toapapper av Cajsa, som jag lovat. Hennes skolklass sparar till en skolresa och naturligtvis vill jag dra mitt strå till stacken.


3 kommentarer:

  1. Underbart med den fina vita snön i något så ovanligt som riktigt solljus. Fina bilder och så fiffigt med skidor på sparken. Kan tro att det går undan på skaren. Snyggt du fick till det med den matchande Clementinen. Såg första Svanarna och Herr och Fru Gräsand i älven i Söndags. En månad tidigare än förra året!!!!!!!
    Vi hörs.
    M

    SvaraRadera
  2. Åh, skarsnö så härligt att åka på. Inte ofta vi har det här. Nu är det ju barmark även om det kom lite blötsnö härom natten. Men apelsiner i solsken är ju alltid lika trevligt.

    SvaraRadera
  3. Nu fick du njuta av den härliga vårvintern i alla fall!
    Och vi får njuta av dina fina bilder!

    Antar att du fått erbjudande från Moderskeppet om gratis repris
    på bildbehandlingskursen ett år. Suveränt! Repetition behövs....

    SvaraRadera