En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 5 maj 2014

Dagens nyheter från Hundtjärn

Tre storlommar simmad lugnt omkring på Hundtjärn när jag och hundarna kom upp till båtplatsen. Tyvärr för långt bort för att jag skulle få några bra bilder med mitt objektiv, men lite kan man ju ser den vackra teckningen och den rena profilen. Dom bjöd också på lire "knarr-knårr" och en sångtrudelutt, den som ofta spelas upp när man illustrerar ödslig natur eller spöklika sommarnätter.
Skickar med en länk där man kan höra lommen:   http://t.sr.se/LT1OIC






4 kommentarer:

  1. Vackra besökare i "din" tjärn!
    Synd det inte är ljud till bilderna - men jag kan ju höra ändå....

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken underbar nyhet, har gått och spanat efter dem hos oss. Storlom är min absoluta favoritfågel, så grafiskt vacker teckning. Fina bilder vet precis hur svåra de är att fånga på bild. Tycker du kom "nära", de brukar liksom bara glida förbi på mer än behörigt avstånd och snegla lite lätt överseende åt en.
    Här har det mest varit vistelse inomhus pga det trista vädret.
    Ha det så gott.
    Monica

    SvaraRadera
  3. Hejsan

    Vilka fina fåglar....tror jag hört hur dom låter och om jag inte minns fel är det ett rätt speciellt läte.

    SvaraRadera
  4. Heeej Cici! hoppas att kunna hänga med bättre hos dig nu och håller på att "läsa ikapp" lite...
    Hundtjärn, bara namnet är som ljuv musik i mina öron! Att dessutom få möjlighet att HÖRA Storlommen, ja, det är ju nästa bara för bra!

    Cilla och Helen i höglöpstider, då förstår jag att du drar dig tillbaka till största platschansen för "hanhundsmötesfria" möten ;) Bara deras eget beteende under löpet kan ju vara väl så påfrestande för mattar och hussar att se och lyssna till :/

    Tack för alla dina värmande och omtänksamma ord inne hos mig. Det värmer gott, må du tro ♥

    Kram och nospussar!

    SvaraRadera