En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 27 maj 2014

Vid sidan av stora vägen

I dag har jag gjort ett besök som jag egentligen borde ha gjort för länge sedan. Men bättre sent än aldrig. En bit utanför en grannby, Sandfors, bor Martin Eriksson, som äger en häst han köpt av Kicki Fredlund, en av mina bloggvänner.http://travarenskennel.bloggplatsen.se . Eftersom gården där Martin bor ligger utmed en smal grusväg som går tre kilometer in i skogen och sen slutar där, är det inte en plats man bara passerar så där när man är ute och kör. 




Nu var jag på väg till Ersmark för att köpa hallonplantor hos Ove och kom på att jag äntligen skulle göra det där besöket. Stora kameraobjektivet fick följa med och så var det bara att hoppas på att jag Martin skulle vara hemma. Lite tur hade jag, för han skulle just lämna gården med traktor och harv, då jag kom körande. Men han parkerade traktorn och han och hans fru tog sig god tid att berätta om hästarna. Han tog också ut dom ur  hagen och visade upp dom utan täcke. 




Förutom Kicki och Bertils uppfödning Dialog fanns där också en helbroder, Ikaros. Båda hästarna var snälla och  trevliga och lät sig fotograferas och klappas.



Och se där! I en hage lite bakom bostadshuset fanns ett sto med föl, nordsvenskar. Dom måste förstås också fotas. Fölet var av den busiga sorten och försökte klättra upp bakifrån på sin mammas rygg vid ett tillfälle, trots att hon stod upp. Till slut sa hon ifrån utan att behöva ta till några hårda metoder. 




Sen blev det prat om både det ena och det andra, ja ni vet hur det är när man träffar trevliga människor, så klockan hann bli rätt mycket innan jag kom mig iväg till Oves plantor. 




5 kommentarer:

  1. Oh så fina hästar. Ja tiden går fort då man har trevligt. Lycka till med dina hallonplant.
    Ha en fin Onsdags kram.

    SvaraRadera
  2. Hästar är vackra djur, men hästbiten har jag inte blivit. Inte i någon bemärkelse ;o) I de tidiga tonåren gjorde jag dock ett tappert försök att bli "hästis", som många av mina klasskompisar. Men framgången var ringa och än idag föredrar jag att beundra dem på behörigt avstånd. Goda är de som saltigt smörgåspålägg också, men det brukar man ju inte få säga ...

    SvaraRadera
  3. Jag kan verkligen inte mycket om hästar, men vackra och ståtliga hästar har du fångat på bild i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Åh vilka fina hästar! Vackra och kloka djur. Tänker på dem som min pappa hade som arbetskamrater i skogen.

    SvaraRadera
  5. Det här inlägget har jag missat hos dig.
    Det var så kul att du åkte till Martin och jag blev så glad för bilderna som jag fick.
    Jag har också kollat bilderna från utställningen i Piteå.
    Jag har ju grattat via FB, men gör det gärna igen. Kul att Helenes barn också är så fina.
    Kram/Kicki

    SvaraRadera