En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 29 oktober 2014

Höstvatten


Nu är snön ett minne blott. Någon enstaka fläck kan man hitta men värmen som kom över oss gjorde att det plötsligt kändes mera som vår än som senhöst. I vattendragen har nivåerna stigit betydligt och sorlet från Lidträskbäckens fors ovanför Sundboms sommarfuse lockade dit mig.


Smältvattnet har satt fart på forsen, dock inte som på våren, då vattnet stiger över bron. Nu kunde jag stå där torrskodd och fota.


Hade det inte varit för att jag plötsligt drabbats av feber och ont i hela kroppen, hade jag nog ägnat mig åt lite mera trädgårdsstädning. K har i alla fall med traktorns hjälp kört bort de lövhögar som kom fram när snön tinade bort och febern har också försvunnit, vad nu den kom sig av, för jag känner mig inte det minsta förkyld. Tyvärr fick jag avstå från vattengympan i går, men det kommer väl flera tisdagar. 




3 kommentarer:

  1. Nästan som vårfloden....
    Härliga bilder på den brusande bäcken!
    Själv är jag urdålig på att fota forsande vatten.
    Får se till att öva!

    SvaraRadera
  2. Härligt med forsande vatten igen, förstår att det lockar. De två sist med lång slutar tid blev jag mest förtjust i. Går och väntar på nästa isperiod och hoppas på kalla nätter utan snö så det blir fina isformationer i vattenfallen. Skönt att febern gav med sig.
    Allt Gott.
    M

    SvaraRadera
  3. O, så fina bilder! Vatten - både på bild och i levande livet - är något som verkligen talar till mitt hjärta :-)

    SvaraRadera