En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

fredag 16 januari 2015

Januari 16

Utsikt från mitt sovrumsfönster västerut en dag då solen behagade titta fram en stund på förmiddagen.

Det blev tidig uppstigning i går morse. Jag hade ställt väckaren på fem, men vaknade av mig själv före halv fem. Vi hade bestämt med dottern att vi skulle vara hos henne halv sju och vi var där i god tid. Då var Lottie precis nyvaken, såg lite sömnig ut, men sken genast upp när  hon fick syn på hundarna. 

Vilken härlig ålder hon är i nu, snart fjorton månader. Bland många nyfärdigheter var att stå på ett ben och, men lite stöd mot soffan, sträcka det andra benet ut i luften bakom sig, som en annan isprinsessa. Väl medveten om åskådarna och deras förtjusning. Sen kunde hon, med händerna på den obefintliga midjan, svänga på rumpan och magen i takt med musiken hon själv satt på. Söt som socker.

Köbildning vid fågelbordet.

Det kalla vädret som rått, har nu bytts mot nästan blidväder. Ganska skönt faktiskt, bara det håller sig på den rätta sidan av nollsträcket. Slask är inget vi längtar efter. Solen ser vi sällan, men desto oftare snöar det och maken har haft snöskottning varje dag, ibland flera gånger. Men vi går mot ljusare tider och jag såg nyss att dagen hos oss blivit trekvart längre än den var för en vecka sedan. Tiden den rusar iväg och det har redan gått 1/24 av 2015. Jag gruvar mig lite för framtiden eftersom jag fyller jämt i slutet av mars och jag vill för allt i världen inte ha något större spektakel då.



I det senaste numret av Bolonkabladet kunde jag läsa att Helen 2014 blev näst bästa bolonkan, när det gäller utställning. Då är det de hundar vars ägare är med i rasklubben som räknas. Inte dåligt gjort av en så pass gammal hund och en som fått fyra valpkullar, och med en gammal matte dessutom. Nu har vi gjort vårt på utställningsfronten och får vila på lagrarna framöver.


1 kommentar:

  1. Du har en vacker bild från ditt sovrumsfönster nästan som en tavla förstår att Din dag med ditt barnbarn som är i en härlig ålder var en riktig rolig dag.Man får ju även gratulera till att Din hund har kommit sig så högt upp på listan./Margareta

    SvaraRadera