En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 20 januari 2015

Januari 20



Ett riktigt tant-tecken, eller?

Sedan den dagen barnen flyttade hemifrån har jag sovit utan nattkläder. Inte ens två droppar av lukta-gott-vatten har jag haft på mig. Undantag har varit då jag sovit borta. Då har jag oftast haft trosor och linne, eller en kortbent bomullspyjamas, av märket Calida, inköpt i Basel då jag var 18 år. Nu har jag fått för mig att jag blivit så pass gammal att jag måste ha något på mig även nattetid, och plockat fram ett bortglömt gammalt nattlinne ur en byrålåda. Den är noppigt och oformligt, trots lite användning, och bör nog förpassas till soptunnan så fort som möjligt, troligen redan i morgon. 

Jag har ett nattlinne till och ska nog prova det till natten som kommer, ett turkost med små svarta prickar, lite flickgulligt sådär, inte alls passande för en dam modell äldre. Nu funderar jag på om jag ska gå på pyjamasjakt nästa gång jag kommer mig ner på stan. Jag får väl googla lite och se hur pyjamasar ser ut nu för tiden. Det får absolut inte vara något som sitter åt, men heller inget som man snor in sig i när man vrider sig i sängen. 

Undrar just vilka tant-idéer som dyker upp härnäst?`



7 kommentarer:

  1. Jag sover näck annars blir det så varmt. Har morgonrocken som hänger nära till på en egen krok vid sängen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis som jag brukar. :)

      Radera
    2. Jag rekommenderar Marimekkos hellånga, kortärmade nattlinnen bomullstrikå. Snygga nog att gå i till brevlådan efter morgontidningen.

      Radera
  2. Jag sov tidigare i T-shirt och trosor, men sedan jag blivit äldre, ja mycket äldre, har jag nattlinnen, närmare bestämt 4 stycken. De får inte vara för små och inte eller för stora och i bomull. Oftast inhandlade på Twilfit.

    SvaraRadera
  3. Nä, näck sover jag inte, har heller ingen morgonrock, så det skull bli jobbigt att släppa ut hundarna i vintern om jag inte hade nattlinne på, kort eller långt spelar ingen roll, men helst bomull. Kallt har vi dessutom.

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentarer och förslag!

    SvaraRadera
  5. På Solängen näckas det fortfarande på båda sänghalvorna ;)

    SvaraRadera