En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 28 januari 2015

Januari 28


Och nu blir det lite reklam...

Äldste sonen jobbar på detta företag i Lycksele och han ringde mig i höstas  och frågade om jag hade något foto som skulle kunna passa till den katalog dom skulle göra, en neutral bild.  I slutänden så var det han som hittade den här bilden i mitt arkiv och valde den tillsammans med de andra som jobbar där. Bilden är i verkligheten större. Kul i varje fall att få med en bild i ett sånt sammanhang.


Mindre kul var det i går efter ett olyckligt möte som slutade med att Helen fick ett hål i huvudet. Jag blev lite orolig att ögonen hade drabbats när jag såg blodet, men det var bara skinnet. Hon är en tålig liten dam som fann sig i att bli klippt och rengjord med jodopax utan att knorra. Naturligtvis hade man redan stängt för dagen hos veterinären, men jag mailade och skickade med ett foto och frågade om jag borde åka in med henne. I morse fick jag svar att jag skulle tvätta såret med ljummet vatten två gånger dagligen och om inte såret hade torkat upp inom 3-4 dagar skulle jag kontakta veterinär.  Så här långt ser det bra ut och jag hoppas att det fortsätter så.

I dag, på förmiddagen, gick jag samma runda som den som slutade lite olyckligt i går, och varken Cilla eller Helen hade några problem med det. Tur att dom  inte är unghundar utan två lite äldre damer som verkar stå pall för en sån här händelse. Ibland är det lite väl spännande att vara hundägare, men jag får väl vara glad att jag har två 8-åriga hundar som aldrig varit sjuka eller skadade tidigare. Försäkringsbolagen har tjänat bra på oss, peppar, peppar.




8 kommentarer:

  1. En fin bild tagen av en duktig fotograf. Roligt att den får vara med och passar bra i sammanhanget. Men vad i alsin dar har Helen råkat ut för? Är det en annan hund det beror på eller har hon skadat sig på annat vis. Hur som haver, hoppas att det läker bra och att det inte blir andra följder.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns hundar, och så finns det hundar.

      Radera
    2. Så sant, hoppas att det inte sätter negativa spår i mötet med andra hundar framöver.

      Radera
  2. Och så finns det hussar/mattar som inte borde ha hundar.....
    Så trist att fina Helen skulle råka ut för sån´t elände!
    Hoppas läkningen går bra och fort.

    Så skoj att din bild får vara med i reklamen!
    Hoppas du fått bra betalt!


    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där sista var ju roligt! :) Nä du, jag håller mig på en mera ideell nivå i detta fallet. Och bra så.

      Radera
  3. Vad roligt att ha en bild med i reklam. En fin bild!
    Hoppas Helen blir återställd snabbt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cina och så roligt att höra av dig, det var länge sedan. Men så har jag också varit väldigt inaktiv på bloggen under en lång tid. Helen verkar ok och än så länge ser såret ut att läka som det ska.

      Radera
  4. Vilken tur att det inte blev värre med såret. Det händer lite då och då här också att det blir något sår och jag håller rent och kollar så det inte blir infekterat. Det är samma sak här, för jag har också tur att ha friska hundar och försäkringbolagen har verkligen tjänat pengar på oss.

    SvaraRadera