En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 31 januari 2015

Januari 31


Usch och fy vilken trist lördag, denna den sista dagen i januari! Då tänker jag inte i första hand på vädret, för jag har inte så mycket som stuckit näsan utanför dörren i dag utan hållit mig inomhus. Jag har nött sofflocket en hel del, i sällskap med de fyrbenta, jag har tittat på skid-sm och ett gammalt avsnitt av Morse, läst i min bok, löst korsord och någon sudoku, lyssnat på radion och slumrat till ett par gånger. Nu orkar jag helt enkelt inte ligga längre utan försöker röra lite på mig. Det räcker med att jag har ont i kroppen, att det susar och brusar i huvudet och att jag är frusen på grund av någon bacillusk, jag behöver inte få liggsår dessutom.

I morgon hoppas jag att jag känner mig som vanligt igen och kan ta mig ut med hundarna, jag vet inte om jag orkar vara krasslig längre än så. Säger jag som är bortskämd med att sällan vara sjuk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar