En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

söndag 1 februari 2015

Februari 1

Nog för att det snöade och blåste, men det här beror på att snöslungan är i farten.

Ytterligare en innesittardag för mig. Maken, däremot, har fått desto större dos av den friska luften. Inte nog med att han varit ute i flera omgångar med snöslungan, han har också rastat hundarna, så att jag kunnat stanna inne. Jag mår i alla fall bättre i dag och fortsätter det så här så ska jag nog känna mig fullt frisk i morgon. Hur det blir med vattengympan på tisdag återstår att se. Fortsätter det snöa, och det tyder väderprognoserna på, så vete sjutton om inte den resan blir inställt. Det känns inte som om man vill ge sig ut på vägarna om det inte är absolut nödvändigt. Men det är bara att ta en dag i sänder, som alltid.



3 kommentarer:

  1. Vilken häftig bild :-) . Här var likadant igår, för jag hade innesittardag och Tobbe var ute och skottade för fullt. Hoppas du känner dig bättre idag.

    SvaraRadera
  2. Krya på dig Ja nog såg det ut så där utan snöslunga i vindbyarna stundvis. Det får ju aldrig vara lagom i vädret.

    SvaraRadera
  3. Yrsnö precis som här. Som om vi inte fått nog nu!
    Skönt att du är på väg upp från soffan nu!
    Roligare sysselsättning finns ju....

    SvaraRadera