En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 9 februari 2015

Februari 9


Jag har funderat en längre tid på hur jag ska göra med min facebook-sida och i dag skrivit ett inlägg om att jag kommer att stänga ner många av mina fb-vänner. Det innebär inte att jag kommer att lägga ner allt, men 116 "Vänner" är i mesta laget. Det har varit jättekul att få se bilder och läsa kommentarer från bolonkaägare och uppfödare från många länder runt om i världen, men nu tror jag inte att vi ger varandra så mycket längre och tackar för den tid som varit. Några kommer jag att fortsätta vara fb-vän med, men de flesta stänger jag ner.


Likaså kommer jag att stänga ner de flesta  som bor i samma by som jag själv, det blir lite för nära, ett visst avstånd är nog inte så dumt. Jag kommer fortfarande att vara med i svenska bolonkagruppen och i norrlångträskgruppen och får därigenom den information jag kan behöva. Mina bloggvänner behåller jag även på fb. Bolonkavännerna ger jag lite mera tid att hinna läsa mitt meddelande. Jag hoppas att ingen ska känna sig personligt påhoppade.



2 kommentarer:

  1. Ett beslut du har min fulla respekt för! Jag är själv en sån där "tråkig jävel" på FB, som inte per automatik accepterar vänförfrågningar från folk till höger och vänster som jag inte har något som helst samröre med till vardags. Det väcker säkert ont blod både här och där, men det bjuder jag i så fall på!

    SvaraRadera
  2. Ser att ni har nästan lika mycket snö som vi. Nu har det regnat ett par dagar så det har väl sjunkit ihop lite. Och blivit svinhalkigt!
    Inte dumt att sanera i högarna ibland. Upplever att vissa vill bli vän med alla på facebook bara för att hålla koll - det är inte OK tycker jag. Man behöver inte veta allt om alla......
    Sedan är det väl så att man får vara lite snål med vad man publicerar också. Och använda tjattfunktionen! Den tycker jag är kanon!

    SvaraRadera