En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

fredag 22 maj 2015

Maj 22

Visst är våren här, kanske till och med försommaren, fastän det är kallt i luften och regnet strilar ner ungefär varannan dag. Just nu blåser det ganska rejält, men solen har visat sig, dock alltmer skymd av moln. 


I trädgården dyker det upp den ena blomman efter den andra, och jag ligger som vanligt efter med rensningen av rabatterna. Jag har som mål varje vår att försöka hinna klart innan myggen dyker upp. Den kapplöpningen har jag redan förlorat, så nu får det bli knotten jag tävlar mot.


  Ett år, när jag som vanligt var sen, kom jag in en afton efter att ha krupit runt i en av rabatterna, och såg en förskräcklig syn i spegeln. Ansiktet var dekorerat med rinnande och intorkat blod, och när jag började räkna kom jag upp i över 90 knottbett! Bara i ansiktet och på halsen! Knottbett kliar ju inte, men man får små sårskorpor av de små hudbitar dom biter bort, och jag lovar - det är inte snyggt.


Det har varit fullt upp på sistone med annat än trädgårdsarbete. Barnvakt i ett par omgångar, vattengympaavslutning, och köksarbete inför PRO-mötet i onsdags, bland annat. I morgon är det byastädning, med underhållning och surströmming som final. Det brukar alltid vara en trevlig dag och nu är det bara att hoppas på att vi har vädergudarna med oss. Men det ska mycket till för att vi ska ställa in städningen, snöstorm eller ösregn, minst.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar