En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

söndag 2 augusti 2015

Augusti 2


Turbulensen i vår stuga har i dag avtagit och det råder i det närmaste stiltje, vilket kan bero på att sonsonen i dag, tillsammans med sin pappa, packat in alla sina pinaler i den gamla saaben och återvänt till Lycksele. Tre veckor med en livlig 8-åring går inte obemärkt förbi. Tur att det är en sån go kille, en sån man fortfarande får krama och pussa, en sån som fortfarande vill att farmor läser godnattsaga för honom. I kväll blir det till att packa om resväskan för i morgon bär det av till mormor och morfar i Moskva. Jag vet att dom längtar efter honom och att han stortrivs där. Sen hinner han precis hem till skolstarten och andraklassen.


Rummet där datorn står har alltså varit ockuperat i tre veckor och fritiden har spenderats med Leo och i väldigt liten grad med kameran. Jag känner ett litet motstånd mot att kränga kameraremmen runt halsen som jag annars nästan alltid gör när jag ska ut på mina hundpromenader. Det kan ju bero på det mindre underbara vädret, man vill ju inte gärna ta med kameran ut när det regnar, vilket det gör väldigt ofta. I och för sig kan man hitta fina motiv i regn och rusk, men mina grejor är inte regntäta och jag vill inte riskera att stå där med en havererad apparat. Men att fota från ett fönster på övervåningen går ju bra.





2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk utsikt du har från fönstret.
    Molnet på första bilden var också vacker.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt att få rå om barnbarnet så lång tid. Mina barnbarn är i nästan samma ålder och det är härligt med killar som tycker om att kramas.

    SvaraRadera