En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 5 augusti 2015

Augusti 5

Storstryk fick det boulelaget som jag var med i i dag. Men vad gör det. Nästa gång är det nya lag och nya chanser till vinst. Ofta blir det 1-1 i matchresultat, men i dag var det andra laget så överlägset att vi hann med tre matcher. Inte hjälpte det, dom slog oss även i den sista omgången.

 En trevlig sport för oss lite äldre. Som pricken över i var semestern slut för de anställda på Drive Center och restaurangen öppen igen. Det känns inte helt fel att avsluta ett par timmar boule med en gemensam lunch. 

Fram till nu har det varit så att fyra lagledare utses och de i sin tur väljer vilka dom vill ha med i sitt lag. (Vi är ofta tolv personer och det finns två banor att spela på.) Det där är jag inte riktigt bekväm med. Jag gillar att det blir nya lag varje gång, men tycker att det vore bättre att köra med den där räknemetoden, ett, två, tre, fyra, ett, två, tre...Då behöver det aldrig bli någon som blir sist vald. Jag får se nästa gång om mitt förslag gått igenom.


För övrigt är det tistlarnas och älggräsets tid i våra marker just nu. De förstnämnda är ofta besökta av olika gäster som kommer flygande. Humlebaggen är en rolig och oskygg figur, lätt att fota. Fjärilen var ännu lättare, satt  helt still, men hur den  hade fått för sig att den var kamouflerad på en färggrann tistel är svårt att förstå. Det kanske var en nödlandning på morgonkvisten.






1 kommentar:

  1. Åh vad jag blev sugen på att spela boule nu!
    Båda jag och äkta hälften var rätt aktiva i en av stadens
    bouleklubbar en period. Sedan kom annat i vägen och kloten
    ligger oanvända i förrådet sedan något år tillbaka.
    Kanske finner tid framöver....
    Kul med tisteltider! Finns alltid ngt spännande att fota bland
    dessa speciella blommor.

    SvaraRadera