En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 29 oktober 2015

Oktober 29


Två dagar kvar av den här månaden och nu slår kylan till ordentligt på kvällar och nätter. Just nu visar termometern på 8,5 grader minus. Kälen börjar ta för sig och marken blir allt stelare under mina fötter. 

På småsjöarna har isen lagt sig, men troligen är det inte för gott denna vinter. Meteorologerna påstår att det ska bli varmare, ja det kanske till och med ska slås värmerekord. Vilket låter lite konstigt så här års. 


Den färggranna årstiden är förbi här i Norrlångträsk, som ligger i växtzon 6. Några vackra löv finns ej mer på träden, dom står kala. Ska man hitta några färger nu får man stirra ner i backen, gå riktigt nära.

Straxt ska jag gå en trappa upp, tvätta av mig under rinnande varmt vatten, borsta mina tänder och sen krypa ner i en skön säng under ett värmande täcke. Jag är mätt, jag är frisk, jag har en bra bostad, fina barn och underbara barnbarn. 

Vilken tur jag har. Det är långt ifrån alla som är lika lyckligt lottade.



1 kommentar:

  1. Härligt krispiga bilder.Nog har vi det bra allt man kan inte nog vara tacksam för att vi har fått ha fred i Sverige och sluppit det dom har varit med om de flyktingar som nu kommer hit./Margareta

    SvaraRadera