En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 3 november 2015

November 3


Lite sur blir jag, och känner mig lite sviken, när kroppen inte uppför sig som jag vill. Hur det än är så har jag liksom tänkt mig att den ska vara och förbli ungefär som den var vid så där fyrtio års ålder. Naturligtvis borde jag veta bättre och inte bli förvånad när skröpligheterna små smått dyker upp, nu när den snart är dubbelt så gammal. 


En vanlig reaktion från min sida i en sån här situation brukar vara, att liksom strutsen gömma huvudet i sanden. Nu gör ju varken jag eller strutsen det i verkligheten, men man kan ju låtsas. Då kanske det där man inte vill veta av försvinner av sig själv, liksom. 


Dessvärre är det nog bara att inse faktum och rätta in sig i ledet. Ledet av dom som behöver gå in på apoteket och köpa lite östrogen. Att låta bli att lyfta 15-kilos säckar med hundmat är nog också ett plus. Lite egenmedicinering i ett par månader först och sedan ska det dyka upp en kallelse till KK. Vet inte om jag ser fram emot den dagen, men leka struts kan man ju inte göra hur länge som helst.


Om ni funderar över den moderna konsten i detta blogginlägg så kan jag upplysa om att det kommer från isskorpan som lagt sig överst i vattentunna. Nu är tunnan tömd och ställd upp och ner inför vintern, även om det är värsta vårvindarna som snor runt knutarna i dessa dagar.


5 kommentarer:

  1. Vilka konstverk du avbildat! Vad han kan den där Kung Bore.
    Det gäller att lyssna på kroppen - oavsett man är 40 eller 70....

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiska bilder och speciellt den översta :-) . Förstod att det var is, men visste inte hur du lyckats få så fina färger.
    Det är trist när kroppen inte vill samma som en själv. Jag har varit här sen jag var 43 år och accepterar det nu för tiden skapligt bra, men inte alltid.

    SvaraRadera
  3. Det gäller att ha ögonen öppna för allt som finns runt omkring oss. Abstrakt konst kan man väl säga.
    Man ska ju lyssna på sin kropp men för det mesta slår jag dövörat till. Inte så bra alltid så något läkarbesök är nog bäst att kosta på sig då och då.
    Just nu går jag och funderar på vaccineringen, som för oss äldre ska ske i dagarna. Kanske bäst att ta den där sprutan - i fall att .....
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  4. Vilka sköna bilder! Här har inte varit is än. Kanske ska jag låta vattnet stå i tunnorna så jag också får något att fota? Jag önskade mig en pirra i julklapp och knäskydd till byxorna så nu kärrar jag det mesta och kryper omkring på alla fyra när lederna säger ifrån. Tur det är en insynsskyddad trädgård vi har :)

    SvaraRadera
  5. Oj, den översta bilden skulle jag kunna ha på väggen. Så vacker! Nääe, man är ju ingen tonåring längre och det gamla skalet protesterar ju ibland och det är kanske inte så konstigt. För hundra år sedan var man urgammal vid femtio, så vi mår väl ganska bra i alla fall.
    Kram från Kerstin

    SvaraRadera