En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 11 januari 2016

Januari 11


Äntligen tillbaka till vardagen!
I dag är byns industrier igång igen efter alla helg- och klämdagar. Klämmer gör det också om min mage när jag böjer mig ner för att ta på stövlarna, stugsittningen och allt gott man stoppat i sig ger sig tillkänna, så nu gäller det att skärpa till sig så att kroppen får en lite sundare form.


Men det är inte lätt att motionera när det är svinkallt och mörkt mest hela tiden. I dag visade termometern bara 10 grader och det var i alla fall ljust fram till klockan tre Ja ljust och ljust, men så pass att det gick att gå i skogen med hundarna i alla fall. Det är en brytpunkt på vintermörkret enligt mig. Och jag tror inte att jag är ensam om att längta efter ljuset, gärna i form av solsken. 



I morgon börja vattengympan om, det blir bra. Sen gäller det väl att hålla igen lite när vi efteråt besöker det nyöppnade fiket i Byske, för där finns det massor av godis. Vi brukar ju hålla oss till varsin macka och det är väl ok eftersom vi missar lunchen där hemma.


 Förr fikade vi alltid på Broselsgården men damerna som skötte tisdagscaféet orkade nog inte med det längre och under höstterminen serverade dom bara soppa den första tisdagen i månaden. Hm, undrar om det är soppa där i morgon. Måste undersökas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar