En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 13 januari 2016

Januari 13


Och solen gick ner i dag också. Fast jag inte gjort just någonting.
Jo, plockat ner julen, förstås. 
Och så har jag betalat medlemsavgift till Bolonkaklubben, Skellefteå Fotoklubb och Stavaträsk Skoterklubb. 
Det sista inte minst viktigt eftersom det är dom som drar upp skoterlederna här ikring. Dessutom vann jag en jättefin kastrull i fjol på mitt medlemskap där. Skoter kör jag däremot aldrig, men barn och barnbarn brukar låna vår skoter och köra lite. Men det blir senare när dagarna är ljusare och inte så kalla som nu.


I går var det första vattengympan den här terminen och vi kom oss dit trots att det snöat och drivit en hel del. Det har blivit en genuin grupp som gympar och vanligtvis är vi mellan 20 och 25 deltagare. Det är verkligen inga ungdomar som deltar och då och då försvinner någon, ofta på grund av ålder och sviktande hälsa. Som tur är fyller det på med nya medlemmar.

I morgon blir det premiär för inomhusboule. 



1 kommentar:

  1. Superfina vinterbilder, snyggt jobbat detta.
    Kanske vi syns den 27:e.
    M

    SvaraRadera