En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 3 februari 2016

Februari 3


Vintern fortsätter och i dag sken solen på oss i Norrlångträsk. I alla fall på dom av oss som var utomhus. Jag kunde faktiskt känna, där jag stod med hundar och spark på skoterspåret, att solen nu börjat värma lite. Temperaturen låg på 12-14 grader i luften, så än är det inte läge att dra fram renskinnen och slå sig ner i snön med kaffemugg och en bra bok.



Nog för att skoterspåret gick över Sörträsket, men det här är inte en fisk som nafsar efter mig, utan en liten flaga björknäver som blåst av från sin stam. Det var inte förrän jag tittade på bilderna i datorn som jag såg vilket fint och färgrikt mönster den hade.


Laven på björkstammarna blåser inte av i första taget. Ännu en färgklick i vår svartvita värld. Undrar just om den här laven går att äta? Om det skulle knipa. Pensionen är ju inget att skryta med precis.


Ett kvarglömt fröhänge på en av björkarna. Som en avlång kotte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar