En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 15 mars 2016

Mars 15

Lika överraskande vartenda år. Plötsligt är vårvintern här på allvar, snön rasar från taken (och Cilla håller oss vakna på natten), solen värmer och man missar nästan att laga middag därför att det ännu är ljust ute. Solnedgången ger molnen spektakulära färger och senare på kvällen flammar norrskenet över våra huvuden.


Influensa och vanlig förkylning härjar för fullt men än så länge nöjer jag mig med ögoninflammation modell light. Vattengympan fick inställas men jag räknar med att vara fit for fight till boulen på torsdag. 


 På söndag är det vårdagjämning, söndagen därpå är det dags att ställa om klockorna till sommartid. Däremellan kommer påska.


Om två veckor blir jag dessutom ett år äldre. Det hade jag kunnat avstå från.




4 kommentarer:

  1. Som vi har längtat efter denna femte årstid.
    Vårvintern är fantastisk!!

    SvaraRadera
  2. Grattis i förskott!
    Nu är det en fin tid även i Staan faktiskt. Fast i ärlighetens namn drar jag min lekamen till närmsta skog för att njuta.

    SvaraRadera
  3. Så vackra himlar i dina fina bilder och visst är vårvintern en underbar
    årstid. Soliga fina dagar och kalla nätter så inte alt tinar bort på en gång.
    Ha en fin påskhelg och födelsedag.
    monica

    SvaraRadera
  4. Otroligt vackra bilder! Himlen är ju fantastisk.
    Grattis till det extra året!

    SvaraRadera