En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

söndag 6 mars 2016

Mars 6


Man skulle kunna tro att jag ligger på latsidan eftersom det är så långt mellan inläggen i bloggen, men det är snarare tvärtom. Det är något inbokat mest varenda dag och även om det är roliga saker som jag gör mest för nöjes skull så upptar det en hel del tid.


Vattengympa och boule står helt klart på nöjeskontot. Att se efter barnbarn måste jag nog också sätta där. Sen tillkommer sånt som hör till byn och PRO, och det hamnar väl någonstans mellan nöje och nytta. Däremot sånt som städ, tvätt, matlagning, mm mest bara tråååkigt. Men det måste göras, har alltid behövt göras och kommer även i fortsättningen att göras. 

Att gå ut med hundarna kan ibland kännas jobbigt, särskilt om vädret är annat än strålande. Har man bara fått på sig sina vadderade utekläder och snökängor så är det så gott som alltid skönt där man sparkar fram i skoterspåren med  hundarna glatt skällande framför sig, särskilt nu när skoterlederna är sladdade. Visserligen får man räkna med att det kommer en och annan skoter farande, särskilt på helgerna och troligen dubbelt upp nu till veckan då sportlovet börjar här, men det brukar inte vara något problem. Vi samsas gott i spåren.

I helgen har vi firat Leo som fyllde nio i veckan. Alla i närmsta familjen kom hit och hurrade, utom Yngresonen som var i Helsingfors och var iaidodomare (om jag förstod det rätt). Vi är nu elva personer och det är bara att konstatera att det är dags att börja leta efter ett större matbord. Ett inte helt oangenämt besvär, bortsett från att man måste lätta på börsen. 


Dags att ta sats för en ny vecka och almanackan är inte tom en endaste dag. Vem trodde att livet som pensionär skulle vara på det viset.


5 kommentarer:

  1. Man får vara glad om man hittar en "tom" vecka som pensionär!
    Under sportlovsveckan och även andra lov är man alltid extra poppis.
    Bäst att passa på så länge de små vill ha ens sällskap.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Jag tycker mig redan kunna ana att kompisar snart är lika populära som farmor. Men bara nästan. På onsdag bär det av till Östra Nygatan och Lottie igen.

      Radera
    2. Jag styr mot Kåge jag.
      Sedan Staan, kör dubbla pass idag!

      Radera
  2. Ja tiden räcker inte till. Jag är ju mest hemma, är dålig på att färdas särskilt vintertid. Ändå så har man fullt upp. Det här att blogga har jag också varit dålig på. Kom knappt ihåg hur jag avslutar min kommentar. Längtar till sol å vår nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det gick ju bra, kommentarerna kom fram. Roligt att höra ifrån dig. Jag antar att du börjar längta till stugan nu när solen skiner. Tänker på dig när jag kör genom Frostkåge.

      Radera