En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 21 april 2016

April 21


I morse, då jag släppte ut hundarna, hörde jag storspoven, en av alla vårtecken, och i dag när vi väntade på att bli insläppta för att spela boule, kom en sädesärla och flög förbi. Vädret däremot vill inte riktigt ge upp vintern, snöflingor singlar då och då ner och isarna ligger kvar på träsken.


Det blir inte mycket till fotoinspiration med det alltmer krympande och smutsiga snötäcket, men letar man noga så  hittar man små färgklickar i allt det gråa. Vilken dag som helst kan det bara smälla till och så är den riktiga våren här. Såg förresten att de första krokusarna var på väg att slå ut och jag blir alltid lika glad när dom dyker upp.

Denna vecka är vår familj inne i ett födelsedagsstimm, varav en jämn, och presentfantasin är lika låg som fotoinspirationen. I dag har ju alla vuxna det dom behöver. Och det dom inte har är i regel väldigt dyrt. Men på lördag ska jag åka med en bussresa, som utgår från Norrlångträsk, till Umeås nya köpcenter där Ikea är huvudattraktionen bland de 90 butiker som ska finnas där, och då vore det väl fy skam om jag inte hade födelsedagspresenter med mig hem. Servetter och värmeljus från Ikea står jag gärna över.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar