En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 30 april 2016

April 30

Solen skiner från en i det närmaste molnfri himmel och vid Byagården har man nu samlats för att fira in våren. Maken och jag håller oss emellertid hemma eftersom förkylningarna inte behagat ge med sig ännu. I morse vaknade K med ögoninflammation, kul värre, och jag får då och då slängar av feber. Eftersom det var praktiskt taget tomt i kyl och frys tog vi en snabbtur till Solbacken på eftermiddagen. Jag handlade mat och K handlade ögonsalva på apoteket.



Har man hundar måste man ut vare sig man vill eller inte, och när jag var som mest förkyld skötte K om det. Nu är ju han också drabbad så vi får väl dela på turerna. I går kväll efter klockan nio tog jag en promenad med vovvarna och gick ner till Sörträsket för att skåda den översvämmade vägen och eftersom det var en vacker kvällshimmel passade jag på att ta några kort. 



3 kommentarer:

  1. Fantastiska färger! Så vackert fångat.
    Hoppas ni piggnat till nu.

    SvaraRadera
  2. Rena konstverket.
    Vackert.
    Bli frisk!

    SvaraRadera
  3. Otroligt vackra bilder!
    Hoppas du blivit bra nu. Våren och värmen har väl kommit upp till er också.

    SvaraRadera