En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 4 april 2016

April 4

I kväll regnar det. Det är första gången det här året. Om det inte slår om och plötsligt blir flera minusgrader så kommer snön snart att vara ett minne blott. De bara fläckarna, i regel plogade vägar, blir allt fler. Svanparet i Älvens utlopp i Nördträsket är på plats sedan påsk. 


Jag har blivit ett år äldre och tänker allt oftare på att det inte är så mycket kvar nu av detta livet, och det känns inte alls kul. Varje gång man ser sig själv i spegeln så blir man lika överraskad. Att det där gamla ansiktet tillhör mig? Jag känner mig inte alls som det ansiktet ser ut, inuti är jag närmare 50 än 70. Så är det väl för många och inget att göra något åt. Att medelst operationer av olika slag släta till och fylla upp är inget alternativ, det är bara att finna sig.



Om jag skulle ha turen att någon dag i den närmaste framtiden vinna på någon av de få trisslotter jag köper så skulle jag nog i stället investera i ett macroobjektiv i stället. Att försöka få annat än suddiga bilder med de macroförlängningsringar jag har är i det närmaste omöjligt. Men det blir ju lite färger i alla fall.


I morgon blir det vattengympa, som vanligt på tisdagar, på onsdag eventuellt barnvakt (om Lottie är frisk från magsjukan), och torsdag boule. Kanske blir det något besök på helgen av barn och barnbarn. Eller så besöker vi någon av dom.




4 kommentarer:

  1. Macroobjektiv är helt klart en bra investering!
    Tycker förstås att du lyckas väldigt bra med den utrustning du har.
    Visst krymper tiden vi har kvar - men räknar vi bakåt i sådär 20 år och tänker efter hur mycket vi gjort på den tiden så har vi en hel del kvar!! Bara att njuta - och fortsätta att fota och göra annat som är trevligt.

    SvaraRadera
  2. Jaa, suck! Mamma är 94 och det känns som en trygghet. Ett riktigt bra macro står på min önskelista också. Bara man inte vänder kameran åt fel håll så det blir en rynkchock på bilden, hahaha!

    SvaraRadera
  3. Macro eller inte, jättefina bilder.
    Man får helt enkelt sluta att se sig i spegeln.
    Insidan är ju som tur är fortfarande yngre än utsidan. Så tänker iaf jag.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Nu gäller det att inte slarva bort tiden..... Därför ifrågasätter jag otyget med att flytta fram klockan....Hela sommaren ska vi leva med en timme mindre!
    Fortsätt ta fina bilder.

    SvaraRadera