En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 24 maj 2016

Maj 24

Naturen har nu vaknat till efter den långa vintervilan. Gräset, eller det gröna som växer på vår tomt, har hunnit bli förskräckande långt på nedre delen av tomten och det var med viss bävan som jag drog igång klipparen för första gången detta år. Det var precis så tungt som jag trodde och som det alltid är vid denna tid på året, marken är fortfarande lite för mjuk så klipparen sjunker ner. Tre gånger fick jag stopp på grund av att det packat ihop sig under kåpan. Det brukar ta ungefär en timme att klippa och det gjorde det nog i dag också, fastän jag inte klippte den övre delen där det växer långsammare. Jag får nog ta ett varv till om ett par dagar, fast på andra lädden, för att få det riktigt snyggt.


I Hundtjärn flyter det omkring små skott av något, vass kanske, och vid en snabb blick kan man tro att det är små maneter.


Rönnarna är på gång,


liksom björkarna.


Går man ner i det lilla formatet kan man se att det händer saker där också. 

1 kommentar: