En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 2 juni 2016

Juni 2


Inga vitsippor men vita sippor finns det i vår trädgård.


Inte heller är dom  särskilt toviga, men jag tror ändå att det är tovsippor, sprungna ur några plantor som jag för många år sedan fick av en vårdtagare i Fällfors. Det speciella med dessa sippor är att dom inte trivs i rabatterna där jag försöker hålla dom, utan dom ger sig av på vift lite överallt. Plattfogar är ganska omtyckta, vilket jag tycker är en smula opraktiskt. Det är ju inte fråga om små försynta plantor, dom är mer än två decimeter höga, med rikligt med blad och stora blommor.



Men dom gör som dom vill, det har dom alltid gjort.





1 kommentar:

  1. Söta skapelser är dom i alla fall - även om de är egensinniga!
    Jag hade en stor "tuva" med gullvivor i söderrabatten. Numera har dom utvandrat till gräsmattan. Rätt praktiskt i och för sig. När de blommat färdigt är det dags att klippa gräsmattan. Utom i år då. Denna tidiga sommar krävde ett par gräsklippningar innan gullvivorna gjort sitt. Blev till att göra en stor krok runt blommorna.

    SvaraRadera