En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 28 juni 2016

Juni 28 2016



Midsommarhelgen är avklarad och det med glans. Sol och värme, dans kring majstång och god mat. Barn, barnbarn och ett par danska goda vänner har besökt oss i längre och kortare perioder. 
Barnbarnen har badat flera gånger och nu börjar vattnet i Hundtjärn äntligen bli lite varmare. Bilden ovan är emellertid Nördträsket i dag, tisdag. Det har varit varmt i dag också och nästan hela dagen har jag ägnat åt trädgården. Bland annat har jag, med hjälp av Kalle och ett spett, grävt, bänt och klippt och till slut lyckats få upp roten till en avliden rosentry. Svettigt värre.


Eftermiddagens rastning av hundarna la jag till lägdorna ner mot Nördträsket. Eftersom det är relativt nysått där gick jag försiktigt i kanterna hela tiden och det är där man upptäcker saker. Bland annat rosa midsommarblomster.


Knoppar brister likt fågelungar som tittar ut ur sina skal. Vänderot, kanske? Undrar just hur många blommor det finns i den här klasen?


Man får vara uppmärksam om man ska hinna se de små flicksländorna som likt vandrande pinnar flyger omkring i dikeskanternas grönska. När man väl uppmärksammat dom gäller det att ha turen att få se dom sitta stilla mer än två sekunder så att man ser hur otroligt vackra dom är. Vilka färger!

Ingen fotboll i kväll men ett nyinspelat avsnitt av Morden i Midsomer blir det nu. Jag tror att jag ska ta ett halvt glas rött till det. Och kanske en chokladbit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar