En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 1 september 2016

September 1 2016

Om jag nu skulle behöva en traktor kanske det här är något.

September, den ljuva månaden, har startat med sol och friska vindar. Maken och jag  har i dag varit till Drive Center i Fällfors. Inte för att spela boulé, det gjorde vi i går, utan för att besöka den stora maskinmässan Load Up North. Vartannat år är den i Boden, vartannat år i Fällfors.

Den här känns lite överdriven för min del.

Som kvinna känner man sig lite udda på en sån här tillställning, för det här är männens paradis. I alla fall om man är intresserad av traktorer, lastbilar, grävmaskiner eller annat som har hjul och brummar. Och så alla tillbehör som behövs, förstås.




Egentligen gick Kalle och jag dit i första hand för att lyssna på några av föredragen. I dag var det först invigning av vårt kommunalråd Lorents Burman, därefter flera intressanta fördrag, som jag tänker berätta mer om i nästa inlägg. 


Något att hänga shoppingkassen i för den sanna norrländskan.
Utställarna hade tur med vädret, men det var nog bra att tälten var fast förankrade i den häftiga blåsten. Att man vågade hissa upp de här kranarna förvånade mig. den högsta hette 40.30 och jag gissar att det beskriver hur hög den är. Inte skulle då jag vilja befinna mig i den högsta korgen i den här blåsten. Men den såg faktiskt ut att stå stadigt.






1 kommentar:

  1. Verkligen en boys - toys - mässa. Där skulle min äkta hälft trivas... Missade den förra året här i Boden.
    Gillar den där rosa saken!

    SvaraRadera