En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

fredag 9 september 2016

September 9 2016


Får jag lov att presentera familjen Trana!
Oops, där fick pappa Trana syn på en läcker groda.

Och där fick ungarna Trana lust att leta efter lite smågodis.
Men vad är det här! Nu försvann även mamma Trana ner i
kornåkern.

Kom igen nu, nog kan ni sluta äta för en liten stund så att jag får
till ett gruppfoto.

Nu börjar jag tro att ni vill jäklas med mig!

Nej, förlåt det var inte meningen att förolämpa er, men skulle ni
inte kunna be de där ungarna att titta upp en liten, liten sekund?
Jag har ju inte tid att stå här i fönstret och fota hela dagen.
Jaså, ni packar inför resan till sydligare breddgrader, ja lycka
till på resan då och välkommen tillbaka nästa vår.
(Men det kommer att bli skönt att slippa de där trumpeterna
klockan halv fem på morgonen.)

 

2 kommentarer:

  1. Trevliga matgäster tycker jag, som inte hör ngt trumpetande på morgonkvisten.
    Fantastiskt att ha dem på så nära håll, dessa vackra fåglar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jagn får en känsla av flygödlor när tranorna flyger över mitt huvud. Mäktigt!

      Radera